- UF 6 - Video

Este és mi video:

''Sus mil maneras de vivir, Melendi''

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Tfk0DMTuaJc 



PER QUÈ VEIEM IMATGE EN MOVIMENT?


  •  És el fenomen pel qual s'ha cregut que el cervell humà és capaç de veure imatges en moviment. Es basa en la suposició que la imatge es manté a la retina aproximadament 0,1 segons. Si veiem més de 10 imatges en un segon tindrem la sensació de moviment.





  • L'efecte o fenomen Phi, es defineix com una il·lusió òptica que ens fa veure moviment on no n'hi ha. El cervell "inventa" les parts que falten en una seqüència d'imatges.






QUÉ SON LOS FPS?
  •  Les imatges per segon, fotogrames per segon o quadres per segon, (FPS) és la mesura de la freqüència a la qual un reproductor d'imatges reprodueix diferents fotogrames. En informàtica aquests fotogrames estan constituïts per un nombre determinat de píxels que es distribueixen al llarg d'una xarxa de textures. La freqüència dels fotogrames és proporcional al nombre de píxels.

PLA SEQÜÈNCIA I PRIMERS CORTS
  •  Un pla seqüència és, en el cinema, una tècnica de planificació de rodatge que consisteix en la realització d'una presa sense talls durant un temps bastant dilatat, podent usar travellings i diferents grandàries de plans i angles en el seguiment dels personatges o en la exposició d'un escenari.

  •  Un curtmetratge, o un curt, és una producció audiovisual cinematogràfica que dura un màxim de 30 minuts. Els gèneres dels curtmetratges abasten els mateixos tipus que els de les produccions de major durada.




Muntatge
  •  Tallar per moviment: Es refereix al fet que, nosaltres captem imatges de cada pas o moviment, que faci l'objecte, després quan ja tinguem les imatges, les aguntamos i cada vegada les anem passant mes rapides, i això fa l'efecte de moviment.



  •  Tallar per zona de quadre: L'entrada al quadre cinematogràfic d'un objecte personatge o fragment de personatge en quadre és un recurs molt utilitzat per unir dues preses de muntatge.
         L'entrada i sortida de quadre pot ser guiada per la sortida total o parcial del                            personatge en l'enquadrament. D'acord a com s'hagi editat la sortida de la presa 1                això determina com entra el personatge en la pren 2.
         A sortida completa de quadre en presa 1. Entrada completa en quadre en pren 2
         A sortida parcial; entrada parcial.
         A més es presta atenció a la composició d'en l'enquadrament: A sortida per dreta,                entrada per esquerra; a sortida per baix entrada per dalt en la presa següent.
  • Tallar per forma - matx cut · Escombrat o paneo: Barrido es el nombre dado a una de las técnicas fotográficas utilizadas para reflejar el movimiento en una imagen. Recibe el nombre de la sensación que produce y del movimiento realizado con la cámara. En los barridos el o los elementos en movimiento aparecen nítidos. 
       

         És tota presa de vídeo feta a partir del desplaçament de la càmera des d'un punt fix              anomenat eix en direcció rotativa sobre aquest de manera circular lenta o parcialment          circular de l'escena.


         Una vegada que l'àudio ha pujat a la web el visualitzarem en una línia de temps i amb          els dos botons del temps podem seleccionar el fragment que volem tallar. També                  podem activar els fosos d'entrada i sortida perquè tant el començament com a final              del fragment d'àudio no siguin bruscos a causa del tall.


TIPOS DE PLANO

Primerissim primer pla


Primer pla


Primer pla llarg


Primer pla curt


Pla mitg


Pla mitg curt


Pla mitg llarg



Pla de dos


Pla de tres


Pla americà


Pla de conjunt


Pla general


Gran pla general


Pla detall


Vista d' ocell


Pla subjectiu


Pla sobre l'esquena pla escorç

Estructura narrativa
  • L'estructura narrativa indica que en tota obra hi ha una trama, que és el desenvolupament de l'acció o assumpte, o en altres paraules, és el conjunt organitzat dels fets que se succeeixen.

         La trama es esctructura en Exposició - Nus - Desenllaç.
         A més cada obra narrativa té un narrador, o sigui la persona que narra o relata.

Guió literari
  • Un guió literari ben escrit ha de transmetre la informació suficient perquè el lector visualitzi la pel·lícula en la seva imaginació: com transcorre el diàleg, com actuen els personatges i amb quins objectes interactuen, sense especificar encara els detalls de la producció ni el treball de cambra .
Guió tècnic
  • Un guió tècnic no és una versió tècnica del guió literari; es tracta d'un document de producció que conté la informació necessària per a executar cada un dels plànols que l'obra audiovisual requereix.
         El guió tècnic ha de contenir el trossejament per seqüències i plans. S'hi s'ajusta la              posada en escena, incorporant la planificació i indicacions tècniques precises:                      enquadrament, posició de càmera, decoració, so, play-back, efectes especials,                      il·luminació, etcètera.
Storyboard
  • Un storyboard o guió gràfic és un conjunt d'il·lustracions mostrades en seqüència amb l'objectiu de servir de guia per entendre una història, previsualitzar una animació o seguir l'estructura d'una pel·lícula abans de realitzar-se o filmar.
L'escena
  • L'escena és una unitat d'acció-situació, que succeeix en un mateix espai i temps, i serveix per explicar o modificar algun aspecte de l'evolució de personatges i trames. La mateixa paraula expressa la idea de lloc en el que succeeix alguna cosa.
Seqüència
  • La seqüència és un conjunt d'escenes que mantenen entre si un vincle narratiu,      que formen part del desenvolupament d'una mateixa idea. La mateixa paraula expressa       la idea de successió de situacions.
Plánols
  • Un pla és una tira contínua de pel·lícula cinematogràfica, creat a partir d'una sèrie de fotogrames, que corre per un període ininterromput de temps. Els plànols són generalment filmats amb una simple càmera i pot ser de qualsevol durada. Un pla en una producció, definit pel començament i el final d'un procés de captura, és equivalent a un clip en una edició, descrit com un metratge continu entre dues edicions. Els fotogrames, plànols, clips, escenes i seqüències.
Panoràmica

  • Consisteix en un moviment de càmera sobre l'eix vertical o horitzontal. Normalment la càmera està situada sobre un trípode i gira al voltant del seu eix.
  1. Panorámica Horitzontal de seguiment: és el moviment de càmera més comuna. Es fa un seguiment del subjecte que es mou.
  2. Panorámica Horitzontal de reconeixement: es fa un recorregut lent per l'escena per permetre a l'espectador que es fixi en tots els detalls de l'escenari.
  3. Panorámica Horitzontal interrompuda: consisteix en un moviment llarg i suau que s'atura de cop i volta per crear un contrast visual.
  4. Panorámica Horitzontal en escombrat: l'escombrat és una panoràmica ràpida que produeix una sèrie d'imatges transitòries generalment borroses. L'espectador no té temps de veure-nítides.
  5. Panorámica Vertical: Moviment de dalt a baix o viceversa.
  6. Panorámica De balanceig: Moviment de balanceig.
Travelling
  • Consisteix en un desplaçament de la càmera variant la posició del seu eix. Aquests moviments solen ser per desplaçament de la càmera per una persona, grua, etc. Moltes vegades es fa servir una mena de via de tren, per la qual es desplaça una "vagoneta" en què viatgen la càmera i el seu operador. Té un gran valor expressiu, de relleu i perspectiva narrativa.
  1. Avanti o avanç: la càmera s'acosta. Reforça l'atenció.
  2. Retro o retrocés: la càmera s'allunya. Relaxa la tensió, tret que apareguin altres objectes que abans no es veien, despertant nous focus d'atenció.
  3. Ascendente / Descendent: La càmera acompanya al personatge, o mostra alguna cosa en moviment, cap amunt o cap avall.
  4. Lateral: La càmera acompanya en paral·lel a un personatge que es desplaça horitzontalment o mostra alguna cosa amb un moviment lateral.
  5. Circular o en arc: La càmera es desplaça en cercle al voltant del personatge o objecte.

Zoom
  • És un objectiu o dispositiu fotogràfic de distància focal variable, aquells que es poden variar la distància focal i l'angle de visió, mantenint el pla-imatge en el mateix lloc.
Steadycam
  • Steadycam és un sistema d'estabilització per càmeres de cinema i televisió permetent la presa de vistes al vol, en travellings versàtils, gràcies a un sistema d'arnès i d'un braç articulat. L'operador pot així caminar o córrer tot guardant una imatge estable i realitzar tràvellings lliurement així com panoràmiques.

Àudio
  • El so és un camp creatiu que, des de l'aparició del cinema sonor, va de la mà amb la imatge. Abasta tots els elements que no siguin estrictament música composta en un film: diàlegs i efectes sonors. La creació d'una banda sonora té les mateixes possibilitats creatives que el muntatge. S'han de seleccionar sons amb una funció concreta per guiar la percepció de la imatge i l'acció.

























No hay comentarios:

Publicar un comentario